Kini Aku Semakin Mengerti

|

Bila waktu bergilir
Aku mengerti...
Tika kau memalingkan hati
Tika kau meninggalkan pergi
Dan tika kau mempersoalkan

Aku mengerti...
Perasaanku yang terhalang
Harapanku yang terhilang
Dan cintaku yang tersirna

Aku mengerti...
Erti tutur kata di sebalik madahmu
Makna bicara di dalam warkahmu
Dan pintaan ikhlas di bisikan doamu

Aku mengerti...
Sewaktu menggetuskan keterpaksaan
Semasa meruntunkan penerimaan
Dan seketika memahami nuansa hati

Aku semakin mengerti...
Mitos yang semalamnya abstrak
Telah hari ininya menjadi subplot
Dalam cereka hayatku ini

Aku semakin mengerti...
Kau adalah fatamorgana
Infiniti yang tak absah
Melantasi lembayung diriku
Kini aku semakin mengerti...

mussham/iium

Share/Save/Bookmark

0 comments:

My Songs

Related Posts with Thumbnails

Followers