CARA HALAU LIPAS DALAM KERETA

|

Assalamualaikum wbt

Rasa dah hampir 2 tahun tak update blog ni. Asal buka je akaun blog ni mesti blank taktau nak tulis apa. Kali ni posting nak santai-santai je. Tapi ada info.

Kereta kesayangan aku dah guna 5 tahun, selama 5 tahun tak pernah pun ada binatang bersayap yang teringin nak singgah dalam tu. Kalau ada pun sekadar lalu dan berlalu pergi.

Sejak aku kahwin 2014 pun still ok. Tapi sejak ada anak yang cergas tu aku tak boleh nak elak makan dalam kereta sampai berterabur. Biasala kan budak2. Kita pun kadang-kadang bersepah jugak lepas makan. 

Sampai dia umur dah 2 tahun si kecil tu,. tiba2 ada binatang yang mula mendirikan rumah tangga dalam kereta aku. Sampai satu tahap, beranak pinak. 

Isteri pulak fobia dengan binatang tu. Encik Lipas and the geng dah berjaya merebak. Jadi isteri dengan mencari cara di Sheikh Google jumpa tips cara perangkap Encik Lipas. 

Letak marjerin, minyak dan susu pekat dalam bekas. Kemudian letak bawah seat kereta.

Mulanya takda kesan sebab baru 2 hari. Lepas seminggu dibiarkan. Maka inilah hasilnya. 

Sukatan lebih kurang macam dalam gambar

Ok, itu saja tips yang mudah dan jimat untuk korang boleh try. Kalau nak beli spray pun boleh, tapi lepas tu kena cari la En Lipas dalam kereta kat mana dia mati aka vacuum. 

Jumpa lagi. Any comment tinggalkan kat bawah.

Share/Save/Bookmark

1 comments:

Anonymous said...

I have read so many content on the topic of the blogger lovers but
this article is truly a nice article, keep it up.

My Songs

Related Posts with Thumbnails

Followers