Curi Masa Untuk update...

|

Assalamualaikum...

Pertama sekali dan selamanya marilah kita merafa'kan rasa syukur kerana nikmat iman dan islam yang Allah berikan. Alhamdulillah Allah masih beri peluang untuk hidup menumpang di bumiNya. "Pergi Tak Kembali"...tajuk lagu yang kini menjadi realiti kepada penasyid tersohor Ustaz Asri Ibrahim yang telah kembali kepadaNya Rabbul Jalil pada hari khamis dalam keadaan masih lagi dalam jalan dakwah. 'Harimau mati tinggalkan belang, manusia mati tinggalkan apa?' Tinggalkan nama, jasa, akhlak dan budi pekerti yang boleh diambil contoh teladan. Selalunya setiap hari kita akan dengar azan maghrib di TV1, suara siapa lagi kalau bukan Ustaz Asri Rabbani, dan kelunakan alunan2 nasyidnya, bacaan Al-Qurannya. Itulah dia Ustaz Asri yang akan kita kenang sebagai hero industri nasyid tanahair. Al-Fatihah! Semoga rohnya dirahmati.


Gambar ini diambil selepas sehari beliau menjangkau usia 40 tahun iaitu selepas 3-8-09.
Sewaktu rakaman takbir raya untuk tahun ini walaupun beliau tidak sempat bertemu syawal.

Esok bermulalah Konvension Mahasiswa Islam antara IPTA dan IPTS. Perjuangan selama berbulan-bulan sejak semester pendek bagi menjayakan program ini akhirnya akan tiba. 14 dan 15 haribulan Ogos bertempat di Senate Hall UIAM. Pada mulanya penyertaan agak memberangsangkan. Namun, akibat penularan wabak H1N1 satu demi satu IPTA dan IPTS menarik diri. Dan akhirnya jumlah peserta tidak sampai 50 orang dari IPTA dan IPTS luar. Terpaksalah membuka penyertaan untuk pelajar UIA sendiri. Yang dicari 150 peserta, yang berdaftar selepas penyertaan di tutup 74 orang sahaja. Tapi, secara keseluruhan haruslah bersyukur dengan apa cara sekalipun kerana Allah masih mengizinkan program ini dijalankan.

Alhamdulillah, kali ni berjaya juga update. Dah masuk semester panjang susah sikit. Kalau dulu setiap hari update sebab semester pendek seminggu dua hari shj kelas. 'Ala kulli hal, syukran lakum. Semoga bertemu lagi pada entri akan datang. Wassalam.

Share/Save/Bookmark

0 comments:

My Songs

Related Posts with Thumbnails

Followers